Där gick ju min shoppingrunda i stöpet

Jag skulle ju göra en snabbrunda i några affärer i morgon innnan jag hämtar barnen var det tänkt.

Ikea- sänglampor, fönsterlampa, nya gröna växter till vardagsrummet. Prova soffor........
Lindex och kappahl- lite nya byxor lillkillen,  nästan alla han har är trasiga på knäna!?
Lite nya t-shits till alla barnen, kul med lite nya vårfärger.
Nya underkläder till mig,och någon snygg tunika/klänning.
Bokia - Bokrean, MÅSTE ju kika lite, även om nätet har billigast böcker, så är det så skönt att känna på böckerna man vill ha.
Jag ÄLSKAR böcker!
 - Nya pärmar,alla har svämmat över och nu ligger papprena på hög, det går inte in mera helt enkelt!
Leksaksaffären- 1 årspresent till allra minsta kusinen.

Det är det mest nödvändiga.

Sen ska vi ha nytt porslin, mattallrikar, djuptallrikar och kaffekoppar.
Vi har uselt av allt, tallrikar har vi endast 7 lika nu.
Det kan ha att göra med att jag tappade en hel stapel med 6 tallrikar i golv, bara 2 höll.

Kaffekoppar har vi, men inga kaffefat.

Alla våra kaffefat ligger under vår lekstuga.
Ja, faktiskt så har vi dem i tryggt förvar just där, vi vet precis var dom är, kan bara inte få fram dem igen ....

Vår lilla kanin , Molly, har av vår stortjej blivit serverad mat på  mina kaffefat, efter att hon hade dragit in alla sina skålar unde lekstugan, övergick stortjejen till att servera henne maten på mina kaffefat, som gick samma väg som skålarna.

Om vi skulle lyfta bort lekstugan skulle vi nog hitta massor med porslin där under, för att inte tala om alla plastskålar , oj, oj.
Och ett virrvarr av kaninhålor och tunnlar :)
Hon bodde i en stor hundgårdsliknande inhängnad i anslutning till lekstugan.
Hon hade tillgång till att gå under lekstugan och där trivdes hon alldeles utmärkt med att gräva och gömma porslin.
Hon trivdes så bra att hon nästan aldrig utnyttjade möjligheten att gräva sig ut unde stängslet, och de gånger hon gjorde det, så brukade hon alltid gå tillbkak efter att ha skuttat omkring på gräsmattan ett tag och besökt oss på altanen .

Molly var en helt underbar kanin!

Hur som helst, porslin ska jag ha, men det är inte något som jag räknat med att hinna med i morgon.
Och nu får jag nog skippa alltihopa och åka och hämta mina sjuklingar direkt.