kall vinter

Idag har jag varit ute mer än vad jag egentligen vill :)

Först tog jag en snabb promenad efter frukosten.
30 minuter, så det var en korting, men jag blev trött så in i vassen.

Efter duschen var det bara att torka håret snabbt, snabbt, klä sig och ta sparken till isbanan med lillkillen.

När vi varit där en halvtimme kom maken med de andra barnen , lilltjejen skulle åka tills jag och lillkillen åkte därifrån.
Vid det laget var jag iskall om händer och fötter redan.

Jag stog ut i 10 minuter till sen tog jag sparken och åkte hem , maken fick vänta på skridskoåkarna och ta med dom hem i bilen.

Fy tusan vad jag frös när jag kom hem!
Då hade jag ändå bara varit ute totalt i 1.5 timme och jag hade ull långkalsonger, sömade ullvantar, mössa och ullsockor i kängorna.
Ska man behöva frysa så då!?

Jag vet inte vad jag ska sätta på händer och fötter för att inte frysa?
Jo, nya svindyra kängor kanske skulle underlätta....

Måste se till att köpa ett par sådana förr eller senare.

Än kommer det att bi en och annan timme på isbanan.
Den här vintern och nästa måste vi nog vara där med dom i allafall.

Det finns ingenstans där det är så jäkla kallat att stå som där, men så står man ju mer eller mindre stilla också...


På förmiddagen idag ringde en kompis som jag inte träffat på länge och frågade vad vi skulle gör på nyårsafton.
Jag sa som det var, ingenting särskilt alls.
Och  frågade han om vi inte ville komma hem till dom.
Jag tackade ja direkt :)

Trevligt.

Vi hade pratat om nyår, men eftersom vi alltid är så sent ute så tyckte vi det var pinsamt att bjuda några på middag, då alla redan har bestämt för nyår redan.

Där hade jag fel....

Jag vet att dom bjöd oss förra nyårsaftonen också, men då tackade vi nej, jag jobbade både nyårafton och nyårsdagen och kom inte hem förrän i 18  tiden på nyårsaftonen och skulle iväg 07.00 dan efter, orkade helt enkelt inte.
Snällt av dom att göra ett nytt försök :)

I morgon åker vi väg och köper skidor och pjäxor och stavar och skridskor osv.
En  ska ha skidor, pjäxor och stavar, en ska ha stavar, en ska ha pjäxor, en ska ha skridskor och en ska ha hjälm.
Egentligen ska storkillen ha nya skidor också, men han vill inte följa med så han tycker att hans duger ett år till...
Ja, ja, lite korta är dom men det funkar ju ändå.

Då passar vi på at åka och hälsa på min gamla mormor en sväng på samma gång.
En nyårblomma ska hon ha.

Hannah

Prova såna här ilägg som man "slår till" som blir varma och håller värmen ett par timmar. Finns ofta på sportaffärer/friluftsaffärer. De brukar vara i plast/gummi och tunna å smidiga men varma å sköna.

Ett litet tips bara.......

Kram på dig

morsdeka

Usch och fy för att så och frysa så där. Jag har så fruktansvärt dålig blodcirkulation i händer och fötter... Huga!

Vi är bjudna till en gammal skolkamrat till mig på nyår. Allt var frid och fröjd med det fram till i helgen. Nu har jag åkt på så mycket mer jobb kring nyår att jag helt enkelt inte orkar åka dit. Det är nästan 8 mil enkel resa och jag ska ju jobba både nyårsafton och nyårsdagen. Vi får mysa hemma istället, Kärleken och jag.

KRAMEN!

Alexandra Nilsson

Vill du ha gratis presentkort på MQ,H&M Och andra modejättar bara genom att bli medlem?



Bli meldem här så får då 10 poäng extra än om du skulle bli medlem på vanligt sätt. http://www.gratismode.se/?c=4817

Carola m 7

Fyyyy jag fryyyyyser bara jag läser:(

Jag fullkomligen a v s k y r att stå i pulkabackar och skridskobanor! Gillar inte lekplatser nåt vidare heller;)Jag funderar på att skaffa mig ett par skridskor jag med, så jag kan åka med ungarna...mohaaaaha, och bryta en arm eller ben på kuppen...bäst att avstå tror jag:) Jag vet inte ens om jag KAN åka längre, sitter det i tro, som att cykla?

Sist jag åkte var nog i nian.....

Mitt tips för att inte frysa om fötterna är STORA skor där det finns plats för luften att cirkulera runt tårna, minst en storlek större än vanligt, och så ullstrumpor. Det är svärmors råd och hon står ju på marknader och fryser(inte) mest hela vintern. Maken har såna där graningekängor med ullstrumpor i, och han fryser inte heller.

JAg fryser alltid, så jag vet hur du hade det:)

Fast nu ljög jag lite, om jag tar mig tid att hämta in mina stora(fula) varma kängor och sen använder dem så fryser jag nästan inte alls, men de står alltid i garaget för jag använder de ju bara några gånger per år, mesta tiden behöver man ju typ fodrade gummistövlar:(

Ha det bra i nyår!

Gott nytt år!!!