Glädjetårar och Lördagskaos

En regning lördag.

Jag fick besked i går kväll att mamma mår ganska bra, ingen hjärinfarkt.
Glädjetårar....

Sov som en klubbad säl i natt.

Blev väckt av telefonen 8.45, största delen av familjen var visst redan vakna.

Sonen 6 år pratar i telefonen och kommer sen och meddelar att storebrorsans kompis kommer om 2 minuter, jag orkar inte ens försöka komma ur sängen innan han är här.

Innan jag masat mig ur sängen  (åja, jag kliver upp klockan 9) hinner telefonen ringa ytterligare 3 gånger.
Ett av samtalen kommer från pappa, han ska komma och hjälpa oss laga bilen, visst tusan, det hade jag glömt!


Snabbt på med kläderna och fram med frukost.

Lill killen skulle ha skjuts till en kompis efter frukost (mamma skutsa mig NU) lill tjejen skulle sälja plastpåsar till skolresan (mamma , du måste följa med, jag kan inte själv vet du, mamma, NU)

Storebror och hans kompis skulle sitta vid datorn, men det gjorde redan storasyster (MAMMA,!!! säg åt dom!!)

Lånade  min papps bil och skutsade först den ena för att sälja plast påsar och den andra till kompisen, blev kvar där och pratade en stund, mobilen ringde, mamma, kommer du någon gång, farmor och farfar är här med lilla kusin.

Hem, fixade fika.
Fikade
Dom åkte hem med lill kusin som skulle sova.

Oj, lunch!
Fort fixa lite varma mackor,kastade i mig en sån, dax och hämta lilla killen ,medelade sambon  och pappa i garaget att det var lunch.
I väg och hämtade lill killen.

Nu skulle lilltjejen hem till farmor och farfar för att leka med lill kusin.
Ny skjuts.

Kom hem, då satt stor killen och hans kompis och åt, de "hann" inte när det var lunch.
Dukade av bordet efter lunchen, hängde tvätt, plockade ur diskmakinen

Nu ska här fixas fika  (satte du på kaffe , Malin?)
Stor tjejen har två kompisar hemma stor killen  har en kompis, måtte inte killarna få för sig att reta tjejerna, så länge dom håller sig i olika rum är det lugnt 
Sen är det dax att förbereda middagen.
Fast först ska nog lilltjejen hämtas.

Vad skönt det är med en lugn , ledig  lördag utan måsten!
Angela

Åh va skönt att det inte var nån hjärtattack!
Funderat på att skaffa en hemhjälp? Betalar du bra så ;)