Ledig lördag

Så vansinnigt skönt med en helt ledig helg!

Gårdagen blev tuff på jobbet.
Det blev min "tur" att ta matlagningen .
Massor med mat, jätte stressigt.
Jag var gråtfärdig flera gånger under dagen.

Disktjejen bad mig stanna till och andas lite vid ett tillfälle när jag rusade förbi, och då upptäckte jag att jag mer eller mindre glömt bort den lilla saken...

Jag fixade i allafall det hela.
Mer eller mindre utan katastrofer.
Men det var inte kul....


Väl hemma vid halv sju var jag skittrött, jösses vad skönt det är att få ta en varm dusch och sen sätta sig vid dukat bord!
Satt och sov i soffan mellan nio och halv elva varpå jag stapplade i säng och inte märkte någonting förrän jag hörde maken prata med lillkillen när klockan var nio i morse!?
Då fick jag lite panik över att klockan var så mycket, men kom sen på att jag var ledig och inte hade några måsten alls, och då somnade jag om igen :)
Telefonen väckte mig halv tio, annars har jag nog sovit än.

Dagen har varit ett enda softande, plockat undan lite i tvättstugan och kört ner  lite bråte till återvinningen.
Handlat lite på affären och pratat mycket "skit" med kompisar där :)
Nära att börja gråta då med när de frågade hur det gick på jobbet.

Fan, men annars var det trevligt.

Hinner ju inte hem innan affären stänger när jag jobbar så tom. att handla kändes trevligt.
Knepigt igentligen.
Efter 9 timmars arbetdag där på affären var jag rätt pigg när jag kom hem.
Orkade börja om efter att ha ätit på kvällen.
Efter en arbetsdag nu är jag som klubbad.

Förste kocken på mitt jobb ( det är jag som är andre kocken !!!!?????)sa att det kanske skulle kännas bättre när jag jobbat några dagar och om han tog dom tyngsta bitarna.
Ja, kanske.
Men han försvann i går och lämnade mig ensam med alltihopa och dessutom säger han hela tiden att nu är det lugnt mot vad det kommer att bli sen.
Hur ska det gå i hop?

Jag känner mig så vansinnigt gnällig.
Trivs inget vidare med mig själv när jag är så gnällig, trött och ledsen hela tiden.
Det är ju inte jag!

Fast idag har jag varit mer mig själv faktiskt.
Vad en lugn natts sömn  och en ledig helg kan göra underverk!