Det var den julen det....


Vips så var julen slut.
Jag hann knappt märka av den.

Före jul mådde jag pyton, julafton var ok, men jag hade hela tiden i bakhuvudet att jag s kulle jobba på jukdagen och gruvade mig för att jobba med någon jag aldrig tidigare jobbat med.

Det gick iofs. ganska bra, min arbetsgivare hade satt in den ordinarie kocken som extra hjälp åt oss.
Han är en ängel, utan honom hade det blivit kaos.

Det blev dock en lång dag.
familjen åkte till svärföräldrarna på fm och jag skulle åka efter när jag slutade.
Enligt planerna skulle jag vara där före klockan 18.
Jag kom en timme senare och mötte barnens lilla kusin och hans pappa i dörren, dom var på väg hem för att lägga lillkillen.
Typiskt, jag som verkligen sett fram emot att träffa honom.

Klockan 07.00 på annandagen åkte jag till jobbet igen och kom hem efter 18.00 på kvällen.

Så det känns verkligen som om jag är snuvad på julen.
Men jag var ju ledig julafton och såg mina lyckliga ungar i alla fall.

Julen för dem har varit fin.
Det är huvudsaken.

Nu har jag klarat mig riktigt bra igenom en arbetsdag och fått en dusch och nu väntar en god kopp kaffe och en bit av julens schweizernöt tårta.
Härligt.
Nu är det bara i morgon kvar sen är jag ledig två dagar.
Ska bli så skönt.